A kollégáimmal rendszeresen járunk focimeccsre, ha a magyar válogatott játszik. Ez már amolyan hagyománnyá vált nálunk. Tulajdonképpen csapatépítésnek is tökéletes, mert ilyenkor mindig tudunk kötetlenül, a munkán kívül egyebekről is elbeszélgetni. Illetve mind tudjuk, hogy az ugyanazért a célért való szurkolás összehozza az embereket. Mondjuk a verekedős focimeccsekkel kapcsolatban találhatunk némi kivetnivalót.
A legutóbbi meccs azonban számomra kicsit unalmas volt. Úgy éreztem, hogy a csapat rengeteget habozik. Nem igazán tudták eldönteni, hogy mikor, merre, kinek passzoljanak. Erről egyből az eszembe jutott valami. Mintha én is sokszor ezt csinálnám, csak nem a labdával, hanem az autókkal.
Az autó lízing mindig egy nehéz téma volt számomra. Talán azért, mert nehezen vettem mindig is a fáradtságot jobban belelátni a témába, aminek meg az lett a vége, hogy folyamatosan nyílt végű lízingszerződéseket kötök. Ez láncreakcióban vezet mindig ahhoz a kérdéshez a futamidő végén: ki vegye meg, mikor, hogy lesz a jó?
Úgy döntöttem, hogy nem rohangálok tovább vakon az autó lízing kapcsán. Elkezdtem kutakodni, így jött velem szembe a flottakezeles.hu weboldala. Vagyis egy elég érdekes cikk, ha pontos akarok lenni. Hát miről szólt, ha nem pont a nyílt végű pénzügyi lízing kockázatáról. Az tény, és a cikk írója is kiemeli, hogy ez egy teljes mértékben legális formája az autók lízingelésének, de mint sok ügyben, ebben is elrejtőzik egy kiskapu.
A lényege ugyebár az, hogy a futamidő végén, akár piaci áron alul cserél tulajdonost az autó. Az adóhatóság azonban ezt nem igazán szereti, és ha esetlegesen a szerződést szándékos adócsalásnak tekintik, akkor abból bizony senki sem jön ki jól. Ez persze csak egy elmélet, egy feltevés, de ténylegesen valós kockázat. Ez teljes mértékben az adott adóellenőrön múlik. De ugye Murphy törvénye az egész világra vonatkozik.
Szerettem volna a kis cégem számára valami jóval biztosabb megoldást találni. Nem kellett azonban sokáig keresgélnem. Tudtam, hogy az autó lízing lehet zárt vagy nyílt, de mellette ott van az operatív lízing is. A flottakezeles.hu pontosan ezt szolgáltatja. Ezt más néven lehet nevezni tartós bérletnek is. A bérletből már következtethetünk arra, hogy ebben az esetben a használati díjért fizetünk, míg a kocsi mindvégig a lízingbeadó tulajdonát teszi ki. Ez azért lesz pénzügyileg is kedvező, mert mindig egy azonos mértékű részösszeget kell kifizetni, majd a használat végén a jármű visszakerül a flottakezelőhöz. Ekkorra viszont jut egy maradványérték, mely azért keletkezik, hogy a flottakezelő piaci áron adja tovább a kocsit. Így azonban az autó valódi értékének egyharmada nem a mi pénztárcánkat fogja terhelni, míg ezzel ellentétbe állítva a hitelszerű lízingeknél az autó értékét mindig nekünk kell 0 Ft-ra visszahozni.
További előnye még, hogy a forgalmi adó mind levonható a kocsi értékéből, illetve a használati díjból is. Szóval arra az elhatározásra jutottam, hogy az autó lízing ezentúl a flottakezeles.hu-n keresztül lesz megoldva. A véleményekben is azt olvastam, hogy bármi van, mindig azonnal reagálnak, ami számomra nagyon fontos, mert szeretem, ha a megoldás gördülékenyen tud lezajlani.
Így végül első körben a standard csomagjukat választottam, amiben az alap biztosítások, adók, a bérlet és a flottakezelés foglalnak helyet. Már ez is segít abban, hogy a kocsik költségeit minimalizáljuk. Az üzemelés meg egyáltalán nem a mi gondunk többé.
Örülök, hogy végre találtam egy olyan megbízható autó lízing céget, mint a flottakezeles.hu, aki kis létszámú flottával is vállalja a szolgáltatást. Sokkal nyugodtabb vagyok azóta, hogy velük folytatom a vállalkozásom ezen ügyeit. Így már nem kell tétováznom, hogy mikor melyik labdába rúgjak bele.