Én az a típusú ember vagyok, aki nem mindig tud kikapcsolódni, lazítani. Mindig agyalok valamin és ha egy dolog eszembe jut, annyira hajt a kíváncsiságom, hogy szeretek azonnal utána járni. Szokásos szombat este volt. A gyerekek és a férjem a nappaliban nézték a tévét egy nagy vödör pattogatott kukorica társaságában, az asztalon sör, dobozos üdítő. Kedvenc csapatuk meccse ment éppen. A férjem focimániás és úgy látszik ezt a szenvedélyét sikerült átörökíteni fiainkra is. Engem nem érdekel a foci, ilyenkor szívesebben olvasok inkább, vagy netezek a kanapén az ölembe véve a laptopot.
Már egy ideje gondolkodom egy kisebb vállalkozás elindításán, és mint mindenki, én is szeretném ezt a lehető legkisebb költségekkel megtenni. Azon gondolkodtam, hogy mi lenne a megoldás arra, hogy ne kelljen irodát bérelnem, hiszen a rezsi és a bérleti díj havonta több tízezerre is rúghat. De azt sem szerettem volna, hogyha az otthonunk lett volna a vállalkozás székhelye, több okból kifolyólag sem.
Örömmel tapasztaltam, hogy nemcsak én gondolkodom így és hogy vannak kifejezetten a fent felsorolt előnyökkel járó szolgáltatások is. Ez az úgynevezett székhelyszolgáltatás. Ez azt jelenti, hogy te, mint cégtulajdonos, ha nem tudsz vagy nem akarsz a székhellyel kapcsolatos jogi előírásoknak megfelelni, megbízhatsz egy vállalkozást azzal, hogy helyetted vállalja az ezzel kapcsolatos feladatokat és kötelezettségeket. Ez számos előnnyel jár.
Elsősorban azzal, hogy nem kell az adminisztrációval bajlódni, ami mint tudjuk sokszor bonyolult és időigényes. Ha az adminisztrációt nem mi bonyolítjuk, akkor nincsen szükség irodabérlésre sem. Ez több szempontból is előnyös, nyilván a legfontosabb, hogy nem kell bérleti díjat és rezsit fizetni. Ez a tény pedig igencsak megkímélheti egy induló vállalkozás büdzséjét, ami nem kis tétel lehet.
Annak ellenére, hogy nem mi bonyolítjuk az adminisztrációt, nem kell attól tartanunk, hogy a küldeményeinknek nyoma vész. Ugyanis a székhelyszolgáltató cég minden postai küldeményt átvesz, precízen nyomon követ és leiktat. Ezzel megint csak spórolunk, hiszen nem kell a postán sorban állni, ezzel is pazarolni a drága időnket. Ezeken kívül a hatóságok fogadásával és az esetleges kényszerintézkedések tűrésével sem kell foglalkoznunk, hiszen ezt mind vállalja az általunk megbízott cég.
Ez a vállalkozás, a szekhelyszolgaltatas24 több, mint 11 éve foglalkozik székhelyszolgáltatással, az elsők között indultak el annak idején. Első irodájuk Budapesten nyílt, majd a nagy érdeklődésre való tekintettel rövidesen irodát nyitottak Újlengyelben is. Ez a település arról híres, hogy itt nincs iparűzési adó. Ennek köszönhetően több komoly multicég is döntött már amellett, hogy Újlengyelt választja székhelyéül.
A https://szekhelyszolgaltatas24.hu/ oldalt felkeresve láthatjuk, hogy alapvetően kétféle szolgáltatáscsomag közül lehet választani, az egyik a Budapesten történő székhelyszolgáltatás, a másik pedig az iparűzési adó-mentes székhelyszolgáltatás, ami Újlengyelben történik a fent elmondottak szerint. Alapvetően féléves szolgáltatáscsomagokra lehet előfizetni, a szerződés megköthető saját ügyvédünkkel is, de ha úgy kérjük, ők is szolgáltathatnak nekünk ügyvédet.
Az árak korrektek, 6 hónap előfizetése esetén egy hónap ajándékba jár. A honlap információkban gazdag, és minden előnyre felhívja a figyelmet. Emellett a cikkekben olyan témákat is boncolgatnak, melyeknél változások következtek be, ezzel is segítenek elkerülni az esetleges buktatókat.
Mire a focimeccs véget ért és szerencsére nyert a favorit csapat, én is elmentettem a telefonomba a székhelyszolgáltató számát. Eldöntöttem ugyanis, hogy másnap reggel az első dolgom lesz felívni őket.